Nevenorganisaties

Logo Hans van Mierlo Stichting

Mr. Hans van Mierlo Stichting (VMS)

De Mr. Hans van Mierlo Stichting (VMS) is het onafhankelijk wetenschappelijk bureau van D66 dat zich tot doel stelt het sociaal-liberale gedachtegoed te verdiepen, te vernieuwen en uit te dragen.

Logo van het IDI

Stichting Internationaal Democratisch Initiatief (IDI)

Stichting IDI is een belangrijk instrument van D66 Internationaal. Zij biedt D66 handvatten, zoals politieke vorming en ideologische training, voor de ondersteuning van geestverwante politieke organisaties in andere landen, vooral in Oost-Europa, de zuidelijke Kaukasus, het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Logo van de Jonge DemocratenJonge Democraten

Hoewel de Jonge Democraten een onafhankelijke jongerenorganisatie zijn, voelen zij zich sterk verbonden met D66. De vereniging had in 2021 ruim 4000 leden en negen lokale afdelingen.

Logo van de PSVIPolitiek Scholings- en Vormings Instituut (PSVI)

Het PSVI hield zich vooral bezig met het ondersteunen van lokale afdelingen door hulp te bieden bij de organisatie van activiteiten en de opvang van nieuwe leden.

Logo van de PEACPolitiek Emancipatie Activeringscentrum (PEAC)

Het Politiek Emancipatie Activeringscentrum (PEAC) had als doel de standpuntbepaling van D66 op het gebied van vrouwenemancipatie uit te diepen en te dragen.